Superfoods that have your Heart in Mind

Hotels and Resorts Reservations Service in Philippines

Tours Philippines - provide articles and publications about Philippines arts, business, government, travel and tourism.
Superfoods that have your Heart in Mind
Author:

 

Other Tours Philippines articles, tips and advise
Manny Cabase Compositions

Silliman University Community Development Program: First report, May 1959

Davao: a case study in Japanese-Philippine relations (Center for East Asian Studies, University of Kansas. International studies, East Asian series research publication)

The Blue Afternoon


Cruiseship tips, advise & checklist
Everything You Need To Know About Themed Cruise Ships

Discount Cruise Ship Vacations Do They Exist

Vacation Home Rentals

Why pay full price when you can get Las Vegas Shows & Dining for Half Price!


Travellers tip about food, gourmets & health
Superfoods for Super Skin

Superfoods that Battle the Herpes Virus

Cigar Smoking Why Use a Humidor


Superfoods that have your Heart in Mind

Heart disease is number one killer among both men and women in the United States. And though we all realize that eating nutrient-dense healthy foods help reduce the risk, we may not know which foods are the best choices to battle this deadly disease head on.
The key is stepping up fiber and choosing unsaturated fats. Eating unsaturated fats, like omega-3 fatty acids and olive oil, can help to reduce triglycerides. And a diet rich in soluble fiber, which is often found in legumes and some fruits and vegetables, helps to decrease LDL cholesterol levels.

Sardines are an awesome source of omega-3 fatty acids, along with calcium and niacin. You can prepare fresh ones on the grill, or canned sardines work great in salads or sandwiches. Mackerel is another excellent source of omega-3s, and is full of selenium, which is an antioxidant mineral which may help protect the body from heart disease and cancer. A great way to get omega-3s on the go is by grabbing a handful of walnuts for an afternoon snack. Add some to your green salad, or give chicken salad a nutrition boost by adding ground walnuts.

Kidney beans are an affordable source of high fiber, are low fat, and have no cholesterol. Add them to salads and chili, as they truly are almost a perfect health food. Since canned varieties tend to be higher in sodium, try to use the dried varieties whenever possible.

Whole-grain barley is rich in soluble fiber and insoluble fiber, which is good for combating constipation. It’s also a good protein source and has a good supply of iron and minerals. Choose whole-grain barley cereals, or substitute whole-grain barley for rice and pasta side dishes once a week.

Oatmeal is a great way to boost your fiber content early in the morning, and it also has a low glycemic index, which helps to provide lasting energy stave off hunger. Choose rolled oats, and add some raisins, apples, and honey for flavor. Instant oatmeal isn’t a healthy option as it’s usually loaded with sugar.


Oliver Bugarin
Webmaster
Tours Philippines
URL: http://www.toursphilippines.com
...
 

Become Tours Philippines Text Advertiser
Add Philippines, Europe related site here...

Featured Sites
Tours Philippines Posters
Tours Philippines Travel 2007 Calendars

Related Sites
Tours Philippines Art Prints
2007 Monthly Calendars

Tours Philippines Important Resources
Philippines Books
Philippines Magazines
Philippines DVD

Philippine Travel Hotels
Manila Hotels | Cebu Hotels | Davao Hotels | Palawan Hotels
  Tours Philippines Special Resources
Philippines Arts
Philippines Entertainment
Philippines Business
Philippines Culture
Philippines Education
Philippines Government
Philippines Health
Philippines Map
Sports & Recreation
Travel & Tourism

Philippine Travel Destinations
Bohol | Cebu | Bacolod | Baguio | Boracay | Davao | Dumaguete | Laoag | Manila | Palawan | Siquijor | Subic | Tagaytay

Philippines News from BBC News
  World & Latest Published Stories from BBC News
Regions and territories: Falkland Islands
An overview of the Falkland Islands, including key facts, political leaders and the media
Timeline: Argentina
A chronology of key events from 1916 to 2007.
XML error: parsing finished at line 2